A viacolorozás kezdetén felmérjük a viacolorozási munkaterület adottságait. Az első lényeges szempont hogy milyen igénybe vételnek lesz kitéve a leendő térkővel burkolt területünk (gyalogosforgalom, személygépkocsi illetve tehergépjármű forgalom} ennek figyelembe vételével kell a kijelölt terület tükörmélységét kialakítani. A viacolorozás részterületek szakszerű méretezése a viacolorozó mester feladata.
Ezt követi a viacolorozás látványtervének elkészítése.
Az igazi munkafolyamat első lépése a viacolorozás tükrének kiszedése, szintezése. A föld kiszedését a szegélyezés követi, ami arra hivatott, hogy a térkő oldal illetve keresztirányú mozgását gátolja. Ezt követi a teherhordó réteg terítése és tömörítése {teherhordó rétegnek, bazalt zúzalékot szoktunk használni jó vízáteresztő képessége és ékes szemcseszerkezete miatti kiváló tömöríthetőségi tulajdonságai végett. Kellő tömörítés után szintén bazalt őrleményből készítjük az ágyazó réteget is, amire a térkövet rakjuk.
A viacolorozandó terület alapzatának elkészítése a később várható terhelés és csapadékelvezetés figyelembe vételével. Ekkor jön a viacolor szegélyek helyének kijelölése, betonágyba helyezése. A viacolor alapzatát képező poros murva, útalap murva leterítése, tömörítése lapvibrátorral. A viacolor felfagyását meggátló, finom 0-4es sóder, kövező murva, kvarchomok.
FONTOS!
Ha nincs sok felesleg, akkor hagyjuk nyugodtan a térkövön, mivel ezzel elősegítjük, hogy a homok teljesen megszáradjon és a végső átsöprés után stabil térkövön, járhassunk (gyalogosan vagy autóval) nap, mint nap kertünkbe, udvarunkba vagy garázsunkba.
Az itt feltüntetett munkafolyamatok sorrendje a feladattól függően változhat.
Itt elsősorban a “tükör” kialakítását és a szegélykövek lerakását mutattuk be.